امتحان ریاضی دی ماه 1390

سؤالات امتحان ریاضی چند روز پیشمان را برای علاقه مندان، ارائه می‌نمایم. طبیعاً نظرات خوانندگان محترم، در پیشبرد این مسیر تحقیق، مورد نیاز بنده است. موضوع تحقیق: چرایی و چگونگی آموزش ریاضی به معماران

نظرات شما راهگشای این تحقیق خواهد بود 

/ 7 نظر / 21 بازدید
سلام

چیزی که وجود داره اینه که رابطه ای بین اعداد و معماری وجود داره، ولی این دو آخرشم به عنوان دو تا مطلب کاملا جدا به نظر میرسند. ارتباط اعداد با اشکال هندسی بخش مهمیه که به نظر می رسه به معمارها می تونه کمک کنه که این مسأله مدام با خود مفاهیم ریاضی و عددی و یا خود اشکال هندسی منحرف می شن. از سؤال های این امتحان هم این مسأله رو می شه دید. مثلاً چرا لوگاریتم و e باید در معماری مهم باشه؟ اول فهم لوگاریتم مهم تره یا این که به چه دردی می خوره؟ شاید اگه اهمیتش رو از استاد بشنویم بعداً بتونیم مفهومش رو از یه ریاضیدان بپرسیم. یا غنای اطلاعاتی رو می شه درک کرد، ولی چیزی که به درد معمار می خوره اینه که چه جوری می شه بوجودش آورد...

سلام

خوب اگه این راه رو برعکس بریم چی؟ یعنی بانمایش دادن آثاری که این مطالب درشون رعایت شده به فهم عینی برسیم و تحلیل اون ها با آموزش مفاهیم اصلیشون جلو بره. مثلاً یک مبحث به طور مختصر آموزش داده بشه، بعد یک اثر مربوط با این مبحث مورد بحث قرار بگیره، البته می دونم که نمیشه بین مباحث این طور خط کشی کرد که در فلان بنا این مسئله مورد نظر معمار بوده و در بنای دیگر مسئله ی دیگر. ولی شاید بشه یک چیز شاخص از یک بنا استخراج کرد و مبحث مربوط به اون رو این طور جا انداخت. این طوری شاید مباحث مورد بحث در طول ترم کم تر بشه ولی ممکنه مفیدتر باشه.

سلام استاد خسته نباشید ترم خوبی بود

ممنون استاد[خجالت]

استاد وبلاگ منم سر بزنین[خجالت]

عمت

نقی زاده خیلی گاوی!!

استاد این اصلا خوانا نیست؟!! نمی شه یه کیفیت درست درمون ترش رو بذارید ما هم ببینیم چیه؟!!